Viktig beskjed til deg som bruker eller har brukt myMail.
Det er avdekket alvorlige sikkerhetsbrist ved bruk av denne appen for e-post.
Sikkerhetsrådet har bestemt at myMail skal blokkeres fullstendig og bør fjernes fra de enhetene hvor du har dette, umiddelbart. Det er også meget viktig at du resetter passordet ditt etter du har fjernet applikasjonen.
Vi i Indigo IKT anbefaler deg derfor følgende:
- Fjern appen myMail fra alle dine enheter.
- Bytt passordene på de kontoene du har lagt inn via denne appen. Dette gjelder også dine private kontoer. Vær klar over at passordet ditt kan være på avveie, og det er derfor smart å bytte passordet på de tjenestene som har samme passord.
- Bruk den innebygde e-postklienten som følger med enheten.
Blokkeringen av myMail vil initieres rett etter denne e-posten er mottatt.
Trenger du hjelp til å endre passordet på din brukerkonto vil du finne dette ved å gå til vår denne nettsiden: https://www.indigo-ikt.no/faq/hvordan-bytte-passord-med-sms/
Ved andre spørsmål ta kontakt med sikkerhetsansvarlig i din tilhørende kommune.