Som en del av vårt kontinuerlige arbeid for å forbedre tjenestene vi tilbyr, skal vi i Indigo-samarbeidet oppdatere Office-pakken til en ny versjon.
Hva betyr dette for deg? Den nye Office-pakken vil gi nye funksjoner og vil fungere smidigere mot skytjenestene til Microsoft. Vi vet at endringer kan være utfordrende, så vi jobber hardt for å gjøre denne overgangen så enkel som mulig for deg. For de fleste vil ikke denne endringen medføre noen problemer.
Skulle du få problemer, finner du nettversjonen av Office på denne adressen: https://www.microsoft365.com/
Mer informasjon om bruk av Microsoft-programvaren finner du her: https://www.indigo-ikt.no/faq/brukerveiledning-microsoft-office/
Vi setter stor pris på din tålmodighet gjennom denne overgangen.
Hvis du har spørsmål eller bekymringer, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss.
Ofte stilte spørsmål
Når skjer dette?
Alle har nå endringen tilgjengelig som valgfri oppdatering i Programvaresenteret. Vi anbefaler derfor at du åpner Programvaresenteres og installere den nye oppdateringen når det passer deg best. Denne oppdateringen kommer til å bli gitt automatisk til alle på et senere tidspunkt (se listen under), men da kan det hende den kommer på et ubeleilig tidspunkt.
Oppdateringen blir gitt automatsik:
- Grue: 8. januar
- Sør-Odal: 10. januar
- Nord-Odal: 15. januar
- Løten: 17. januar
- Stange: 22. januar
- Kongsvinger: 24. januar
- Hamar: 29. januar
- Øvrige: 31. januar
Hvorfor må jeg logge inn?
Når endringen er gjort, og du starter et Office-program første gangen, kan du få en melding om at du må logge deg på. Da bruker du e-postadressen din og passordet du benytter når du logger deg på PC-en.
Hvorfor får jeg ikke lenger brukt lokal Office?
Som hovedregel vil alle brukere som primært benytter delte enheter, og ikke egen PC, ikke lenger kunne benytte lokal versjon av Office til å kunne skrive og lagre etter overgangen. Men fortvil ikke! Du vil fortsatt ha tilgang til Office via nettleseren, og det er laget snarveier i startmenyen for at du skal slippe å tenke på dette.
Jeg får ikke gjort jobben min i nettversjonen av Office, hva gjør jeg?
Dersom du ikke kan få gjort jobben gjennom nettversjonen, kan utvidet lisens bestilles ved å ta kontakt med nærmeste leder.