AI-generert bilde.

Brukerveiledning

Brukerveiledning for ny databruker

Hei, og velkommen som ny databruker!

Hvem er Indigo IKT?

Indigo IKT eies av kommunene Hamar, Løten, Stange, Nord-Odal, Sør-Odal, Kongsvinger og Grue, og leverer IT-tjenester til våre brukere. Har du behov for brukerstøtte på PC og/eller nettbrett, er det oss du kontakter.

For mer informasjon om oss, se denne siden: https://www.indigo-ikt.no/selskapsinfo/

Hva er Selvbetjeningsportalen?

Selvbetjeningsportalen er en web-portal hvor du kan melde feil på utstyr og fagapplikasjoner til Indigo IKT.

På selvbetjeningsportalen kan du følge status eller tilføye opplysninger i dine innmeldte saker. Hvis problemet løser seg før du får bistand fra Indigo IKT, setter vi pris på at du selv lukker saken i portalen.

Du finner en snarvei til Selvbetjeningsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.

Hva er Tilgangsportalen?

Tilgangsportalen er en web-portal hvor du kan bestille tilganger til programmer og systemer. I de fleste tilfeller er det ledere som må bestille tilganger for de ansatte i denne portalen.

Du finner en snarvei til Tilgangsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.

Hvordan kontakte oss?

I tillegg til Selvbetjeningsportalen kan du også melde feil ved å ringe til Indigo IKT. Supporttelefonen er åpen alle hverdager mellom kl 07.00 – 16.00.

Telefon: 62 56 17 00

Du som bruker får automatisk tilsendt et saksnummer på e-post når kundebehandler har opprettet saken. Du kan også følge saken din i Selvbetjeningsportalen.

Hvilken informasjon trenger vi for å hjelpe deg?

Alle PC-er og nettbrett levert fra Indigo IKT har en merkelapp.

Illustrasjon

Helpdesk: Telefonnummer til brukerstøtte.

Asset Number: Forteller hva maskinen heter. Dette
nummeret spør vi om hvis dere ringer oss og vi
trenger fjernstyring av PC-en din.

Service Tag: Brukes til å finne ut blant annet hvor
gammel maskinen er.

Warranty End: Den forteller når garantien går ut.

Brukerveiledning

Innlogging og utlogging av PC/Wyse-terminal

Se hvordan du logger deg på og av en PC/ en Wyse-terminal. Se også hvordan man låser og slår av en PC/Wyse-terminal. (Lenken åpnes i ny fane).

Passord

Se hvordan du bytter passord, og hvordan du lager et godt og trygt passord. (Lenken åpnes i ny fane).

Koble til trådløst nettverk

Se hvordan du kobler deg til internett. (Lenken åpnes i ny fane).

Kommunemenyen

Se hvor du finner kommunemenyen, og hva du kan finne i kommunemenyen. (Lenken åpnes i ny fane).

Sikkerprint

Se hvordan du printer ut dokumenter. (Lenken åpnes i ny fane).

Lagring av dokumenter og filer

Se hvordan du lagrer dokumenter og filer. (Lenken åpnes i ny fane).

Outlook (e-post og kalender)

Se hvordan du jobber med e-post og kalender i Outlook. (Lenken åpnes i ny fane).

Microsoft Teams

Se hvordan og hva du kan bruke Teams i din arbeidshverdag. (Lenken åpnes i ny fane).

Programvaresenter

Se hvordan du kan installere og oppdatere programmer/apper på din maskin. (Lenken åpnes i ny fane).

Intranett

Se hvor og hva du finner på Intranett. (Lenken åpnes i ny fane).

Bestilling av utstyr

Se hvordan du kan bestille utstyr. (Lenken åpnes i ny fane).

Innlevering av PC-er

Se hvordan du kan returnere utstyr. (Lenken åpnes i ny fane).

Microsoft Office

Få et overblikk over Microsoft Office. (Lenken åpnes i ny fane).

Fjerntilgang

Se hva fjerntilgang er, og hvordan dette hjelper deg på hjemmekontor. (Lenken åpnes i ny fane).

Ord og uttrykk

Se en ordliste med de mest brukte ord og uttrykk innen IT. (Lenken åpnes i ny fane).

Kommentarer

2 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *