Hei, og velkommen som ny databruker!
Hvem er Indigo IKT?
Indigo IKT eies av kommunene Hamar, Løten, Stange, Nord-Odal, Sør-Odal, Kongsvinger og Grue, og leverer IT-tjenester til våre brukere. Har du behov for brukerstøtte på PC og/eller nettbrett, er det oss du kontakter.
For mer informasjon om oss, se denne siden: https://www.indigo-ikt.no/selskapsinfo/
Hva er Selvbetjeningsportalen?
Selvbetjeningsportalen er en web-portal hvor du kan melde feil på utstyr og fagapplikasjoner til Indigo IKT.
På selvbetjeningsportalen kan du følge status eller tilføye opplysninger i dine innmeldte saker. Hvis problemet løser seg før du får bistand fra Indigo IKT, setter vi pris på at du selv lukker saken i portalen.
Du finner en snarvei til Selvbetjeningsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.
Hva er Tilgangsportalen?
Tilgangsportalen er en web-portal hvor du kan bestille tilganger til programmer og systemer. I de fleste tilfeller er det ledere som må bestille tilganger for de ansatte i denne portalen.
Du finner en snarvei til Tilgangsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.
Hvordan kontakte oss?
I tillegg til Selvbetjeningsportalen kan du også melde feil ved å ringe til Indigo IKT. Supporttelefonen er åpen alle hverdager mellom kl 07.00 – 16.00.
Telefon: 62 56 17 00
Du som bruker får automatisk tilsendt et saksnummer på e-post når kundebehandler har opprettet saken. Du kan også følge saken din i Selvbetjeningsportalen.
Hvilken informasjon trenger vi for å hjelpe deg?
Alle PC-er og nettbrett levert fra Indigo IKT har en merkelapp.
Helpdesk: Telefonnummer til brukerstøtte.
Asset Number: Forteller hva maskinen heter. Dette
nummeret spør vi om hvis dere ringer oss og vi
trenger fjernstyring av PC-en din.
Service Tag: Brukes til å finne ut blant annet hvor
gammel maskinen er.
Warranty End: Den forteller når garantien går ut.
Brukerveiledning
Innlogging og utlogging av PC/Wyse-terminal
Se hvordan du logger deg på og av en PC/ en Wyse-terminal. Se også hvordan man låser og slår av en PC/Wyse-terminal. (Lenken åpnes i ny fane).
Passord
Se hvordan du bytter passord, og hvordan du lager et godt og trygt passord. (Lenken åpnes i ny fane).
Koble til trådløst nettverk
Se hvordan du kobler deg til internett. (Lenken åpnes i ny fane).
Kommunemenyen
Se hvor du finner kommunemenyen, og hva du kan finne i kommunemenyen. (Lenken åpnes i ny fane).
Sikkerprint
Se hvordan du printer ut dokumenter. (Lenken åpnes i ny fane).
Lagring av dokumenter og filer
Se hvordan du lagrer dokumenter og filer. (Lenken åpnes i ny fane).
Outlook (e-post og kalender)
Se hvordan du jobber med e-post og kalender i Outlook. (Lenken åpnes i ny fane).
Microsoft Teams
Se hvordan og hva du kan bruke Teams i din arbeidshverdag. (Lenken åpnes i ny fane).
Programvaresenter
Se hvordan du kan installere og oppdatere programmer/apper på din maskin. (Lenken åpnes i ny fane).
Intranett
Se hvor og hva du finner på Intranett. (Lenken åpnes i ny fane).
Bestilling av utstyr
Se hvordan du kan bestille utstyr. (Lenken åpnes i ny fane).
Innlevering av PC-er
Se hvordan du kan returnere utstyr. (Lenken åpnes i ny fane).
Microsoft Office
Få et overblikk over Microsoft Office. (Lenken åpnes i ny fane).
Fjerntilgang
Se hva fjerntilgang er, og hvordan dette hjelper deg på hjemmekontor. (Lenken åpnes i ny fane).
Ord og uttrykk
Se en ordliste med de mest brukte ord og uttrykk innen IT. (Lenken åpnes i ny fane).
2 kommentarer
Denne burde bli sendt med automatisk når nye brukere blir opprettet!
Enig! Ansvaret for distribuering ligger hos brukerens arbeidsgiver.