Av sikkerhetsmessige hensyn skal det innføres nye retningslinjer for hva passord må inneholde. Disse retningslinjene trer i kraft 1. oktober og gjelder for alle elever. Elever må derfor endre sitt passord slik at det oppfyller de nye kravene FØR 1. oktober. Dette må gjøres for at brukerne til elevene ikke skal låses 1. oktober.
Dette gjelder ikke elever som har endret/fått nytt passord ETTER onsdag 28. august 2019.
IKT-kontakter og/eller lærere kan få tilgang til å endre passord for elever. Denne tilgangen må bestilles via Tilgangsportalen.
NB: Hvis du opplever problemer med å ringe ut eller å ta imot samtaler etter passordbytte, må du logge deg av og på en Office App. Dette kan også gjelde andre problemer du oppdager etter endring av passord. Se en veiledning for hvordan du kan logge deg av og på Microsoft Teams i veilederen «Hvordan endre passord for elever?». Du ser en lenke til veilederen nederst i denne artikkelen.
Veiledning
Klikk på lenken under for å åpne en veileder som viser hvordan du som elev kan endre passord. Den viser også hvordan du som IKT-kontakt og/eller lærer kan endre passord for elever.